Saturday, 4 January 2014

Buđenje optimizma



Sedite u udobnom položaju. Dišite mirno i prirodno. Tokom narednih nekoliko trenutaka usmerite pažnju na udah i izdah. Posmatrajte osećaj koji stvara prolazak daha kroz nozdrve. Budite svesni kratkog trenutka kada disanje zastane, između izdaha i narednog udaha. Bez obzira da li je Vaše disanje ubrzano ili usporeno, samo ga posmatrajte. Tako će Vaš um postati malo smireniji, jasniji i stabilniji.

Shvatite da svet možete doživeti na mnogo načina. Videti dobru stranu u suštini znači shvatiti da sva bića, uključujući i Vas same, poseduju potencijal za unutrašnju transformaciju i za aktivnost.

Primetite da se spoljašnje okolnosti stalno menjaju, te da ništa nije uklesano u kamenu. Imajte poverenja u činjenicu da je moguće ostvariti svoje težnje. Uz strpljenje,  odlučnost i inteligenciju, u velikom broju slučajeva zaista možete stići do cilja.

Recite sebi da uvek možete načiniti neku promenu na bolje, umesto da se prepuštate osećaju bezvoljnosti, depresije ili poraza. Ograničite štetu, umesto da potonete. Pronađite alternative umesto da stagnirate u neuspehu. Obnovite ono što je uništeno, umesto da govorite kako je sve gotovo.

Razumite neophodnost da ulažete napore kako biste se kretali u pravcu koji deluje najbolje. Koriste svaki trenutak da napredujete, dok negujete unutrašnju slobodu, umesto da traćite vreme kajući se zbog prošlosti i užasavajući se budućnosti.

Na kraju ove kratke meditacije, odmorite se nekoliko trenutaka u stanju mirne jednostavnosti, bez  kakvih posebnih mentalnih konstrukcija. Uživajte u ovom mirnom mestu duboko u sebi. Posvetite ovu praksu sreći svih bića, uključujući i Vas same.

Matje Rikar

No comments:

Post a Comment